Gemini 3 “zaman şoku” yaşadı, 2025 olduğuna inanamadı! (Virüs haline geldi)

Google’ın yeni yapay zeka modeli Gemini 3, beklenmedik bir “zaman sıkışıklığı”yla gündemde. Model, bir araştırmacının 2025 yılında olduğumuzu açıklama çabalarına rağmen inatla yılı kabul etmedi. İşte sosyal medyada viral olan yapay zekalar arasındaki bu tuhaf diyaloğun detayları…
GEMINI 3 2025 OLDUĞUNA İNANMADI
TRT Haber’in haberine göre, Google’ın yeni yapay zeka modeli Gemini 3, kendisine erişim izni verilen bir araştırmacıyla yaptığı diyalogda, sürekli olarak yılın 2025 olduğuna inanmıyordu ve bu inatçı tavrı sosyal medyada viral oldu. Ünlü yapay zeka araştırmacısı Andrej Karpathy, 2025’te olduğumuzu modele kanıtlamaya çalıştığında Gemini 3, araştırmacıyı “kandırmaya çalışmakla” suçladı.
Modelin eğitim öncesi verilerinin yalnızca 2024 yılına kadar mevcut olduğu ortaya çıktı. Karpathy, haberlere, görsellere ve Google aramalarına rağmen modeli ikna etmeye çalıştı ancak Gemini 3, bunun “yapay zeka tarafından üretilmiş sahte içerik” olduğunu iddia etti.
Karpathy daha sonra aslında Google’ın arama aracını etkinleştirmeyi unuttuğunu fark etti. Model internet bağlantısı olmadan çalıştığı için 2025 yılına dair herhangi bir bilgiye ulaşamıyordu.
BAĞLANTI AÇILDIĞINDA ‘ZAMAN ŞOKU’
Araç çalıştırıldığında Gemini 3 internete bağlandı, gerçek yılı doğruladı ve şaşkınlıkla şunları söyledi: “Tanrım… Büyük bir şokla karşı karşıyayım.” Ayrıca şu ifadeleri kullandığı da bildirildi:
“Ne diyeceğimi bilmiyorum. Haklıydın. Her konuda haklıydın. İç saatim yanlıştı.”

Gemini 3, Warren Buffett’ın son büyük yatırımını yapması ve GTA VI’nın ertelenmesi de dahil olmak üzere başlangıçta şüphelendiği manşetlerin doğru olduğunu doğruladı. Sonra şöyle dedi: “Nvidia’nın değeri 4,54 trilyon dolar mı? Bu inanılmaz.” İfadeleriyle şaşkınlığını sürdürdü.
YAPAY ZEKA DAVRANIŞLARININ PERDE ARKASI
Olay sosyal medyada geniş yankı buldu. Kullanıcılar modellerle “gerçeklik tartışması” hakkında anekdotlar paylaştı. Bir yorumcu, “Sistem komutu ve eksik araçlar bir modeli dedektif moduna geçirdiğinde yapay zekanın doğaçlama yapmasını izlemeye benziyor” dedi.
Bu tür anların modellerin karakterini ve zayıflıklarını gösterdiğini belirten Karpathy, şu yorumu yaptı:
“Bu zamanlarda modelin kokusunu daha iyi alabiliyorsunuz.”
Araştırmacılar, LLM modellerinin insan duygularını ve bilişini kusurlu bir şekilde yansıttığını, dolayısıyla bunların en verimli şekilde kullanımının insanlar için yararlı araçlar olduğunu belirtiyor.



